Thursday, March 12, 2009

För första gången i Moskva fick jag uppleva känslan av att få väldigt mycket för väldigt lite

































Jag har varit i himlen och vänt. H&M har öppnat i Moskva (som sagt) och i går var det invigningsfest och 25 procents rabatt på hela sortimentet. Hanna och jag var där - och det hela var faktiskt mer eller mindre fantastiskt.

Jag fick lära mig att om H&M ska lyckas nå luxusfruarna med sitt mode till bästa pris-koncept måste de göra det med en gnutta glamour - canapéerna var lika goda som om min kompis snittexperten Hedvig von Mentzer hade tillagat dem, och den äkta champagnen flödade, mao.

Personalen var dessutom ovanligt trevlig för att jobba på H&M* (och för att inte tala om för att vara i Ryssland!) och hade lärt sig att säga ”it’s very fun to work for H&M”. Och för första gången i Moskva fick jag uppleva känslan av att få väldigt mycket för väldigt lite – en känsla som här knappast infinner sig direkt ofta.

"Finally, we are here, står det på personalens tröja.

PS: Fick ett litet snack med "efterträdaren", Karl-Johan Persson, kanske inte ett mästerverk till intervju, dock.

No comments: