Tuesday, June 26, 2007

Det finns olika slags problem

För andra gången i rad försvinner min väska på Moskvas flygplats. Förra gången fick jag tillbaka den direkt. Inte den här gången. Och den här gången var Bisse Adolfson så hygglig att meddela att lost luggage = stålar att handla för från American Express.

Ett högst angenämt problem, kan man tycka. Om det inte vore så att jag varken hade tid, men framförallt för att jag visste hur det skulle bli. Och precis så blev det.

Kina (på Marc Jacobs(50% rea!!!!)):
- Hur ser den här ut på mig? För liten? För stor?

Rysk expedit:
- Normaljna. Inte snyggt, inte fult. Rycker på axlarna.

Kina (på Evropeiska för att köpa gympaskor):
- Har ni dom här i storlek 41?

Rysk expedit:
- No.

Kina:
- Dom här? Dom här? Dom här? Dom här? Dom här?

Rysk expedit:
- No.

Kina:
- Om vi gör så att du tar fram de skor du har i 41 på en gång så går den här processen snabbare.

Rysk expedit suckar djupt.

Kina:
- I'm really sorry, but you know, I'm sort of a CUSTOMER here.

Rysk expedit:
- Yez. Sorry. But we don't have in 41.

Kina på Podium för att köpa nya jeans (sur, de som är borta är ett par riktiga trotjänare)
Provar kanske 10 par.
Hittar till slut ett par som skulle kunna funka. Stressad.

Expedit:
- No. Not good on you. Too short. You can't wear them with high heels.

Kina:
- And do you have any other suggestions? Maybe some LONGER pair of jeans?

Rysk expedit:
- No.

No comments: