Saturday, June 9, 2007

"Vad är det nu vi ser?"













I helgen har Jonas besök av "lill-Nicke", Johan Axelsson, Fredrik Rodger och Marcus Bodell. (Notera bild. "Where ARE you from?", frågade hovmästaren på GQ Bar där de åt middag under en av kvällarna. "You look so..... fresch". "You look so.... dansband", skulle jag dock vilja lägga till).

Deras shema är tufft: Inte se något som helst under dagarna och komma hem när nattklubbarna stänger. Förväntade mig alltså inte att se röken av någon av dem under hela helgen.

Men - när Ebba och jag intar en trevlig lunch på Café BoscoRöda torget, så dyker plötsligt något så ovanligt som fyra män med ljusa, välstrukna skjortor, rena jeans och solglasögon upp. Och jag hör en av de ljusblå skjortorna (som står mitt på Röda Torget) fråga Jonas: "Vad är det nu vi ser egentligen?".

No comments: