Wednesday, June 27, 2007

"Jag bryr mig inte, jag är samma människa oavsett om jag är solbränd eller inte"

Liza, min lärare som just har kommit hem efter 1 vecka i Kroatien, är ju trots allt bara 20 år. Jag glömmer det ibland eftersom hon är så sjukt begåvad på många sätt. Men ibland påminns jag.

Följande hann hon berätta i går under vår rast:

- Hon dansar magdans (eftersom hon är "perfekt formad"). Jag frågade om hon inte kunde visa mig lite dans: Visst, det kunde hon, "men eftersom hon hon gått ner 1 kg i vikt efter sin semester i Kroatien, så tappade hon nästan skjortsen och det "ville hon ju inte"".

- Hon påpekade att alla killar vände sig om efter henne eftersom hon är så solbränd. Vad trevligt då, sa jag. "Jag bryr mig inte, jag är samma människa oavsett om jag är solbränd eller inte", sa Liza och drog ner skjortsen ännu mer över rumpan. "Människor är så ytliga".

- Liza visade 200 bilder från sin Kroatiensemester, varav 150 föreställde henne själv i utmanande positioner. Jag skrattade lite. Vad skrattar du åt?, frågade hon.

- "Jag har inte så många kompisar kvar från högstadiet. Vi har inget gemensamt längre. Numera gillar jag att klä mig utmanande och de är mer pojkaktiga".

- "Kroatien är mitt favoritland. Jag vill åka dit igen. Jag gillar alla länder förutom de med "yellow people", sa Liza och kastade med håret så det föll ner över de solbrända axlarna.

No comments: