Friday, June 8, 2007

Svenska lantlollor meet elite gym

Ebba och jag har i dag varit på mitt gym. Jag har försökt förklara för Ebba (ett flertal ggr) vad hon kunde förvänta sig. Det hade tydligen inte gått fram. Eller, hon hade liksom inte kunnat föreställa sig vidden av det hela.

Alltså följande scener:

- Två personer hade nylonväskor (Ebba och jag), resten - och då menar jag verkligen samtliga gymbesökare, hade Louis Vuitton-väskor, modell större. Och då snackar vi inte fejk.
- Två personer kom själva (Ebba och jag), resten av tjejerna kom med sina livvakter (då höll Ebba på att svimma).
- Alla hade plutmunnar och plastbröst. Utom två personer.
- Två tränade och blev ganska svettiga, resten spatserade mest omkring och visade upp sig inför: 1. Rika män. 2. Varandra. 3. Nästan lika rika män. Och eftersom de var fullt sminkade så var det ju dumt att svettas bort hela mejken.
- Genomsnittligt antal träningsklädersombyten innan själva träningen: 2.

Snacka om Yxsjöberg/Ängelholm meets luxus. Två fattiga lantlollor på besök i storstan, helt enkelt.

No comments: