Friday, June 15, 2007

Ölkväll, anyone?














Häromdagen pratade jag med Ulrika och samtalet gled in på svenska föreningar i Moskva. Jag har haft tur och har träffat många trevliga människor, både från Sverige och från andra länder, och har inte känt något behov av att söka mig till svenska föreningar eller ambassadens tillställningar (även om jag verkligen skulle gå om jag fick en inbjudan till ambassaden. Jonas har åtminstone varit inne på området och firat valborg. Oh well).

I alla fall.

Häromdagen besökte jag Sweas hemsida. Hörde ju trots allt en del om kvinnoföreningens coctailpartyn när jag bodde i New York.

Och Swea verkar vara en förening som hänger med: Moskvas Swea har nämligen anammat de senaste årens dryckestrend här i Ryssland. (Nej, inte Cosmopolitans eller Manhattans i frostade coctailglas):

Från Sweas hemsida:

Ölkväll Fredag 15 juni
Vi träffas på Scandinavia från 19:00. Om vädret tillåter sitter vi ute. Håll utkik på uteserveringen.

Ölkväll, 6 juli
Scandinavia från 19:00.

Fredag 24 augusti - ölkväll
Vi träffas i baren på Scandinavia kl.19.00. Vi kan alltid förflytta oss till uteserveringen om vädret tillåter. Ta gärna med respektive.

Ölkväll?
SWEAs sommarjour.
För er som tillbringar en del av sommaren i Moskva och har lust att besöka någon utställning, vill veta mer om SWEA eller bara träffas (på en öl, kanske?*), så tveka inte att kontakta ”SWEA Sommarjour”.

*Reds anm.

No comments: