Tuesday, June 19, 2007

Moscow goes Soho House

























När jag bodde i NY tjatade jag sönder bloggen om fantastiska Soho House. Det finns risk för att det kan bli samma sak här.

Det finns nämligen en pool i Moskva. En nyöppnad, glassig båtrestaurang som har sköna stolar, en svalkande pool och schysst design på hela stället. Och så serveras det nygrillat kött och svalt rosévin för den som inte fick för mycket av det kvällen innan.

Mkt bra! Soho House fast utan kändisar och krav på medlemsskap. Fast det kan ha varit några kändisar där, det kändes som det (eller kanske inte, jag överdriver nog).

Det coolaste av allt var att båten låg på floden (förslagsvis), så precis brevid den sköna poolen var det smutsigt vatten och dessutom stinkande båttrafik. Kanske inte låter så fantastiskt, men det här är Moskva och då ska det vara lite hårt och smutsigt.

Bilder: Stället, Carl badar, Carl och Katia dricker rosévin, Katia och jag flexar musklerna.

Båtrestaurangen Kak na Kanarah:
Ingången innan Gorkiparkens huvudingång om du kommer från metron, passera ingången, promenera 3-5 minuter, båten ligger mitt emot det uzbekistanska tehuset.

No comments: