Friday, May 4, 2007

Dotcomparty anno 2007

Och ja... jag lyckades ta mig till ID Smile Moscow-utställningennizhny Susalalny pereulok som ligger i nåt fabriksområde tillsammans med några butiker, gallerier, ateljéer, studios och ett gäng webbbyråer. Det stuket. Utställningen var ok men lokalen - den var fantastisk! (Sjuuuukt svårt att hitta, det här med att märka ut utställningar, butiker osv.... well)

På väg därifrån (hungrig, trött och irriterad på alla babuschkor. Som sagt) - träffade jag thank god ngt som livade upp mig, den ryska designern Alla Elchaninova som har märket ForkForever. (Fuck Forever trodde jag, dom hade nån linje som jag trodde hette FuckRussianWinter med det var alltså inte så).

"No nooooo, you don't want to come in, we have only Russian fashion", sa hon när jag klev in. Som alltid. Ryska butiker stoltserar inte direkt med sina ryska märken. Men när jag hade förklarat att det är det som jag är jakt efter, blev det andra tongångar. Hon förklarade att hon ser det som sitt mission att "learn Russian people that there are other clothes to wear besides Dolce and Gabbana".

Och på väg därifrån träffade jag Danil Perushev som driver webbbyrån Firma (yezzzz we are veeeery expensive...") (Alla webbbyråer har massor av jobb och är så dyra, det finns inte så många av dem än, nämligen).

Firma skulle ha fest på kvällen och Danil bjöd in mig till partyt. Dotcomparty 2007, så kul att gå på ett sånt igen!

Carl och Katia hängde på och på festen träffade jag en ryss som såg ut som en italienare som jobbar med nån Sven TörngrenEast Capital. "Italienaren" och jag pratade ett tag om vår gemensamme vän Sven Törngren eftersom jag blandade ihop honom med min tidigare kollega, Sven Törnqvist, så det blev lite knasigt.

No comments: