Sunday, May 13, 2007

Hockeyfinal!























Inte nog med att vi av Yana, dottern till fd hockeyproffset i Västerås IK, fick access till VIP-loungen (så vi kunde snika gratis sushi och titta på svenska journalister från Sportbladet och några ryska kändisar), vi fick även gå på guldmatchen till slut! Hurra! Prins Albert av Monaco, Tarja Halonen och så vi!

(Konstigt - när jag messade hem och berättade om det stora att jag skulle på hockeyfinal kom det svar som "vilka länder spelar?", "är Sverige med?", vilket land går hockey-vm i? osv). Så, om någon nu är intresserad, så satt jag i alla fall precis bakom det kanadensiska avbytarbåset. Jag var mycket nöjd med att jag inte satt bakom det finska, rent utsiktsmässigt alltså, om jag får lov att låta som en Chippendalestant.

Kanada vann i alla fall hockeyfinalen, vilket gjorde Ryssarna nästan gladare än det faktum att de själva tog bronset (ja, det slog alltså Sverige i bronsmatchen), eftersom de ansåg att en vinst i finalen betydde hämnd för en tidigare spelad match när Finland alltså slog Ryssland. Puuuh.

Nä, nån sportjournalist kommer jag då aldrig bli.


6 timmar hockey i dag, nu är jag "hockeyed-out" för ett bra tag.

Bilder från guldmatchen och av hela bronsmatchgänget.

No comments: