Thursday, May 24, 2007

Åh herregud! Snart bär det av!




















Snart bär det av! Transibiriska järnvägen, here we come!
(PS: Bloggen kommer att uppdateras under resans gång, men jag har också riggat ett litet system som gör att den kommer uppdateras med Moskvastoff trots att jag sitter på ett tåg in the middle of nowhere).

Oavsett detta:
"Ah herregud" var ämnet i ett av Ebbas mejl, där hon bifogade en länk till toalettbilden ovan.
Häromdagen på Tundra Bar pratade jag med både Katia och Oleg om den förestående resan.
"Att åka tag i Ryssland är det värsta jag gjort", sa Oleg.
"Spännande", sa Katia.

Och när jag för några dagar sedan satt och väntade på att Oleg skulle laga min kraschade dator, (Oleg är min nya Fredrik Lemmel, som tidigare alltid tog hand om efterspelet av min ibland bristfälliga hantering av datorer) visade jag bilden som Ebba hade skickat för honom, varpå han sa:

"That's not that bad. In real life, they smell as well. You know, the worst toliets in the world are the Russian ones, and the worst of the Russian ones are the ones at the trains".
Och i går skickade John Bonar, chefredaktör på Passport magazine, följande mejl:
"Enjoy the Trans sib. Hope you are going on the luxury version".

Ett duschfritt luktorama alltså. Det här ska bli en spännande resa!

No comments: