Sunday, May 6, 2007

Russian fashion rock!

Och så vill jag ännu en gång slå ett slag för shoppingcentret Evropejskij vid Kievskaja metro. Till och med Jonas älskar Evropejskij. Var där för att göra lite reserach för ett jobb och det slutade med att... ja det kan ju vem som helst räkna ut hur det slutade.

Russian fashion rock! Ägnade 1 timme vardera åt Sultanna frantsuzova och Sunie Lie (TACK Katia för tipsen) och blev nästan lite hög (på ett trevligt sätt), samtidigt som jag utvecklade högst osympatiska drag när jag såg att Simone spanade in samma kjol som jag.

Några bra grejer med Evropejskij (förutom själva shoppingen)

- Vissa expediter ler till och med.
- När jag bad om extra kaffe i "kaffe latten", dvs den varma mjölken, smakade den varma mjölken från Coffe House faktiskt nästan som kaffe latte.
- Jag träffade 3 expediter som pratade tyska/engelska.
- Jag träffar folk som jag känner på Evropejskij (Simone)
- Det ligger nära underbara Correas (brunchställe som är som ett brunchställe i New York när det är som bäst, minus leende och trevlig personal osv)

Det är också lite roligt att brevid etablerade varumärken som Accessorize och Lush (med fler exempl) så ligger det konkurrenter som har "inspirerats" ganska mycket av originalet. Vägg i vägg med Accessorrize ligger alltså t ex "Accessoretti". Det är som om "Mauritz and Hennes" skulle slå upp portarna brevid flaggsheppet på Hamngatan.

No comments: