Wednesday, April 18, 2007

3 stycken ryska alfahanar, tack!

Om jag i Moskva skulle få problem med t ex något av följande:

- Jag är på väg att bli överfallen av måndagsfull ryss.
- Jag har problem med att boka bord på restaurang, variant tjusigare.
- Jag hamnar i onåd på nattklubb kl 0500.
- Jag lyckas låsa in mig i lägenheten (igen) och panikar lite.
- Polisen haffar mig (av oklar anledning, polisen haffar gärna av oklar anledning här i Moskva)

Vad gör jag då?

Då slår jag ett enkelt litet kortnummer till säkerhetsföretaget M.I.G - och vips så händer följande (beroende på situation):

1/ ... jag langar över luren till MIG-representant som löser situationen åt mig

eller - ännu bättre:

2/ ... så dyker ett gäng hårdnackade alfahanar bestående av "an armed guard, a driver and a security officer" a upp till min tjänst. "It's like Pulp Fiction", som en av de pösiga försäljningsdirrarna förklarade det hela. (Samma dirre sa även: "Yeeees, we just tell our wives to call MIG all the time - so we don't have to take their calls HAHAHAHAHA .... ehh...?)

Men visst låter det praktiskt?


"Got a problem? Call us", verkade vara någon egenhändigt ihopsnickrad slogan.

No comments: