Monday, April 30, 2007

Pasha Facecontrol





































Så var det då dags. Lördagkväll och besök på den fruktade nattklubben Dyagilev. Dyagilev som då och då beskrivs som "En av europas bästa nattklubbar, eller kanske till och med världens?" och som anses ha den "hårdaste fejskontrollen" i stan.

Och i vanlig orning stressade Jonas upp mig (och Cecilia). Cecilia W och jag såg framför oss hur dörrvakterna skulle köra med scanners över våra ansikten och bedöma proportioner och notera storleken på våra porer.

Spänningen var med andra ord olidlig. Skulle vi klara det?

I dörren stod "Pasha FaceControl" (Bild 3) som är The Face Control Man of Moscow. (Tänk Fadde under sina glansdagar). I en intervju har Pasha, som svar på frågan om sitt urvalssystem, bland annat svarat: "A club is a more sophisticated environment than public transportation".

Eftersom vi hade bokat bord fick vi varken scanners eller mätinstrument upptryckta i ansiktet, men däremot fick vi lyssna på följande konversation i dörren:

Två stycken modeller: "Can these guys come with us?". Pekar på sina "skydd" (livvakter).
Pasha FaceControl: "Ok, but they can't bring any weapons with them".


Dyagilv var grymt! Bra musik, underhållning av det inte direkt politiskt korrekta slaget, några buskisslagsmål och vääääldigt många modeller.


Och jag insåg att jag måste revidera mig något. En del ryska tjejer kan faktiskt klä sig. Av de som har något på sig, vill säga. Och som syns på ställen av typen Dyagilev.

Men jag tar fortfarande inte tillbaka ett enda ord när det gäller männen. De ser fortfarande ut som om de är direktimporterade from the "public transportation" alternativt från Grängesbergs höstmarknad, (kallas "Marken" i folkmun och anses vara "årets största folkfest i Grängesberg") (se bild 3 från "Marken" och notera t-shirt med texten "ABSOLUT ARBETSLÖS".

Men jag är rädd för att nattklubbarna inte skulle göra några pengar om Pasha FaceControl skulle sålla alltför hårt bland de som slantar upp på nattklubbarna, dvs männen.

1 comment:

Anonymous said...

Pasha Var ju söt!