Thursday, April 12, 2007

Jahapp nu är vi alltså i Moskva

Kära eventuella bloggläsare! Välkommen till min Moskva-blogg, börja nerifrån och upp om du vill hänga med i kronologisk ordning, förutom det här första inlägget.


Så landade vi då i Moskva den 28 mars 2007: Jonas, Magnus Adlercreutz (denna partybaron som hälsade på oss de tre första dagarna, det gäller ju att börja direkt så att säga), och så jag då.

Efter att ha hämtas upp av en chaufför från Gula Sidorna Russia på flygplatsen dumpade vi snabbt våra prylar i lägenheten (som ägarna har ansträngt sig för att renovera i "skandinavisk" stil, oh well - ibland skiner det allt igenom att det är ryssar som har varit inblandade i det hela. Men jag ÄLSKAR den här lägenheten! ). Vi drog sen till en fantastisk restaurang (La Galleria - samma ställe som jag intog min födelsedagsmiddag på, tillsammans med oligarken Yuri ("I'm not a dollar billionaire - yet") och hans fotograf/fotomodellfru Julia (se bild!) Japp, det var Yuri som på min fråga hur han och Julia träffades svarade: "Julia and I met at the gym, where models meet men like me". Middagen efterföljdes av drinkar på Tundra bar (som är en förkortning av: "To drunk to fuck", eehhh...) där vi inte hann mer än sätta oss tillrätta i den schyssta baren förrän vi var omringade av lite random people som körde gissningsleken om våra respektive ursprung. Alla var rörande överens om att Jonas var fransman, att Magnus var britt och att jag var.... ryska.

No comments: