Thursday, April 26, 2007

Good luck, woman!

På t-banan i dag märkte jag att några män glodde på mig. Förstod direkt att de inte var ryssar eftersom 1. Ryssar glor inte. 2. Man lär sig att se vilka som är ryssar och vilka som inte redan innan man förstod att man kunde se någon skillnad.

"Are you learning English" sa den ene och garvade ganska högt (han såg att jag frenetiskt bläddrade med mina präktiga ryska ordlappar, såna man använder på tolkskolan).

"No. Russian", sa jag. GAPSKRATT från de tre männen. Ett gapskratt som höll i sig minst 2 stationer.

"Well, good luck woman", sa den ene.
"Do you live here?", frågade den andre.

"Ehh, well, yeah, now I do", sa jag.
"Even more luck to you then!" sa den tredje. Och så skrattade de ända tills de klev av.

Uppmuntrande!

1 comment:

Anonymous said...

не понял, и кто это были тогда?