Sunday, April 29, 2007

Stolt? ägarinna till en pälsmössa


























Lördag och trevlig brunch (bild 1) hemma hos Carl där vi bland träffade Carls syster Cecilia Cronstedt inklusive pojkvän Carl-Fredrik af Sandeberg. En livs levande kock (bild 2), uuunderbara plättar med röd kaviar och bloody marries lade grunden för en perfekt lördag.

Besök på Izmaylovomarknaden (tänk loppis möter sovietnostalgika möter Legoland) där jag köpte en pälsmössa i silverräv (bild 3) för att i god tid förbereda mig inför den ryska vintern (tänkte att jag skulle vara lite ekonomisk, priserna bör väl gå upp när det börjar närma sig December?)

"Jag vet vad en pälsmössa ska kosta", sa Carl. "Du ska inte betala mer än 1500 rubel". "Jasså", sa jag och fick den för 1000 rubel (cirka 250 spänn).

Men kan det vara så att det var priset jag fick betala för att jag (jag vet inte men jag fick en känsla) inte köpte nån prestigemössa? Jag var nämligen bara nöjd i cirka 10 minuter efter inköpet och sedan började jag fundera över om jag egentligen inte är pälsmotståndare, plus att nån gubbe skrek efter mig att jag hade köpt en mössa avsedd för män. Och så har den en ful svans som dessutom är påsydd efteråt.

Bild 4 av Cecilia W och Daniel på röda torget.

No comments: