Monday, April 2, 2007

På nattklubben RAI dansar dvärgarna på borden











































Så var det då dags, fredag och inplanerat nattklubbsbesök på RAI och därmed gällde det att övervinna ångesten inför det fruktade Face Controlsystemet, systemet som sållar de fula från de snygga (nåååååja), systemet med stenhårda vakter som inte låter sig mutas (fast det gör de nog) och som har rätt att neka den som inte ser ut att matcha inredningen/alternativt inte har tillräckligt tjock plånbok.


Följande hände:


1. Jag bestämde mig (självklart) för att inte gå eftersom jag var rädd för att inte komma in, varpå Jonas sa: "Du får en handväska av mig om det skulle vara så att du inte kommer in". Eh..... den kommentaren har jag valt att förtränga och kasta i soptunnan, men den får publiceras på min blogg, det är den trots allt värd.


2. När jag (martyr) väl bestämt mig för att trots allt gå, går strumpbyxorna sönder, klänningen halkar ner över "brösten" och Jonas får i vanlig ordning stora sucken och Mangnus rycker in och knåpar med säkerhetsnålar och tålamod.


3. Tack och lov bjuds vi in av Carl och Katia till Carls lägenhet på "förfegga" (som vi sa hemma i Lindesberg), med Champanskaja och sedan var saken biff (dvs självförtroendet gled sakta men säkert uppåt).


4. Jag hade läst någonstans att tjejer ska se ut som baby doll, killar ska vara klädda i svart och så ska man snacka engelska och helst anlända i en svart, stor bil. Och precis så var det, för att komma in ska man: Anlända i en stor, svart bil, var från ett annat land, typ nåt land i väst, och se ut som om du ska spendera mycket pengar.
Vi avböjde ödmjukt ett bord för 15 000 dollar (!) till förmån för redbull å vodka i baren i all enkelhet, hade sjuukt kul och tja, vad ska jag säga, medlemmar i Feministiskt Initiativ kanske inte riktigt skulle känna sig hemma på RAI i Moskva.







No comments: