Tuesday, April 24, 2007

No Style Control

Jag fattar fattar FATTAR inte. Hur kan människor i en stad med så många glassiga restauranger, så många luxusnattklubbar, så mycket pengar, så många Hummers och Bentleys - hur kan en stad med så många otroooligt vackra kvinnor, bestå av så fruktansvärt stillösa män? Och kvinnor, för den delen.

Varför KAN inte folk klä sig som folk?

Nej, jag är ingen stilpolis (även om Anders och Thomas från Boden som jag träffade i Chamonix i Februari verkade tyckta det. Och det bara för att jag lite fint påpekade att man inte kan köra med Farenheit år 2007), men nån måtta får det väl ändå vara? Ämnet dissikerades noga i lördags, och jag är lättad över att jag inte är ensam i mitt skoningslösa omdöme.

Tjejernas skor ser ut att vara specialsydda för narrar, jeansen för 12-åringar (oavsett ålder på kvinnan som bär dem), topparna är med fördel glittriga och på tok för tighta, de har alltså passerat stadiet "utmanande" och riskzonen "jättesexiga" för att istället befinna sig i "fulporriga".

Jajajajajaaaaa de haaar kropparna, men så fult, så vedervärdigt.


Männen i Moskva kräver egentligen en egen blogg, men lite snabbt bara: Frisyren. Lukten. Träningsoverallerna. Oformliga collegetröjan. Stickade långa tröjan med påsydda skinnlappar.

No style control. Ord räcker inte till för att beskriva misären.

Men jag älskar Moskva. Det är fortfarande världens coolaste stad.

No comments: