Thursday, April 12, 2007

I skolbänken igen




Pluggar ju som bekant ryska på universitetet här och i dag slog mig följande:




- jag GILLAR verkligen att plugga språk! Hela grejen med att fatta den grammatiska logiken i ett språk är faktiskt skitspännande.




- jag är OTROLIGT glad över att jag inte pluggar på universitetet på riktigt längre, urk, de svenskar som är här och pluggar bor i råtthål, har inte råd att ta sig in till stan och verkar inte äta så mycket heller för den delen, förutom Alexander, den supersuper unga, som kommer från "kommunen", som han uttryckte sig - vilket tydligen är Djursholm (!), han verkar ha råd att äta.




Alexander (som pluggat ryska på gymnasiet, och ännu inte är färdig med gymnasiet, märk väl) frågade mig i dag om han ska köra privatlektioner med mig (!). I am a milf!




Bild av min kursare, Erik fra OSCHLOO och min lilla söta pinuppa till lärare, Liza (som är 20. Och universitetslärare. Sen 2 år). Jag frågade vad hennes föräldrar gjort med henne, med ryska sportföräldrar i åtanke, men hon hävdade att det var självvalt.




No comments: