Thursday, April 26, 2007

Jag kommer inte över vägen!

När jag var liten och bodde i Yxsjöberg så fick jag åka till lite större "städer" som Kopparberg och Ludvika för att lära mig gå över gatan och min högsta önskan var att det skulle anläggas en trottoar i Yxsjöberg.

Jag skulle nog behöva gå på "gå över gatankurs" här i Moskva också. Hur gör man? Bilarna stannar inte! Det är som om dom inte bryr sig om att det går en livs levande människa över gatan! I Ho Chi Minh City (som är min hittills värsta upplevelse) gäller det att titta rakt fram och med bestämda steg kryssa sig fram mellan mopparna samtidigt som man håller tummarna för att inte bli överkörd.

Här verkar inte det funka. Pappa och mammas största oro för mig här i Moskva är att jag ska bli påkörd av en bil, jag börjar befara att oron är berättigad.

No comments: